• 1 The Lab of Love Relatie Coaching
  • 2 Voor wie?Voordat het mis gaat, is er meestal al iets aan de hand
  • 3 Hoe werkt het?Als je partner (nog) twijfels heeft, kun je gerust alleen komen
  • 4 Uitgebreide testen We werken met verschillende psychologische testen
  • 5 Onze boeken We hebben een aantal favorieten van ons voor je verzameld
  • 6 Workshops: Om nog meer uit je relatie te halen en elkaar beter te begrijpen
  • 7

Never enough

Als single is daten een strijd waar snelheid van besluiten je veel rottigheid bespaart. Via een opgeleukt profiel jezelf presenteren en een ander leren kennen, is een soort eerste pitch. Waarin je net als bij solliciteren - en alles waar je een selectie in moet maken - te maken hebt met een scherm waar je al je voorkeuren in kunt aangeven. Met dat gewenste profiel hoop je mis-matches te voorkomen. Ai! Stel je voor. Dus moet je natuurlijk enorm opletten. Aanames op alle niveaus. Je gelooft een profiel sowieso al niet. Zoekt iets achter elk appje. Vertalen. Interpreteren. Met vriend(inn)en analyseren! Gevolg is dan we met z'n alleen steeds minder reageren op al die input. En degene die dat wel doet is al snel "behoeftig". Je hoeft dus niet zo in contact. Feedback is niet de bedoeling.

Doorzoeken!

Net als al die foute sites, foute antwoorden. Het superleuke systeem is toch rot, dus hoezo zou je daar tijd aan verdoen. Een ander effect van onze technologische revolutie is dat we allemaal dezelfde films kijken of downloaden en deze beeldvorming behoorlijk bepalend is voor hoe aantrekkelijk we onszelf of een ander vinden. Meisjes van dertien jaar die hun schaamlippen willen verfraaien. Hopla! Meisjes van 20 met hun eerste botox injectie. Jongens die zich elke week bij de waxbar melden. We zien glad, strak, jong als ultiem. En ook het soort genot wat we via de buis meenemen van spuiten en slikken tot alle Netflix avonturen aan toe.

Plus, we weten welke taal het goed doet, welke woorden helpen. Romantische oneliners die we kunnen gebruiken in apps. Pseudo-psychologie tijdens onze "diepe" gesprekken. We weten wat hot is. Dus hash-taggen we die woorden die het goed doen. Ook al zijn we er zelf niet van. We zijn net zo versluierend en misleidend als echte reclame, maar het bereikt wel z’n doel.

Ja, natuurlijk willen we real life, echte ervaringen, romantiek en magie. Ik ook! Maar in hoeverre is dat nog mogelijk als via een door internet gestuurd en bepaald scherm (Google, Facebook, Twitter, Instagram) wij allen worden bestuurd en bepaald? Het attendeert ons voortdurend op de nieuwste mogelijkheden, de nieuwste events. FOMO all over the place! Zal er een dating-app komen met de nieuwste aanwinsten, zoals in elke webwinkel? Een nieuwsapp met de laatste binnenkomers, de beste deals, de hot shots. Slechts een muisklik verwijderd. En daarna weer verveeld raken en toe zijn aan die nieuwe versie smart-phone, I-pad etc.

Misschien zijn wisselende relaties daar wel de uikomst van? Kunnen we allemaal wel ADD worden gediagnosticeerd! Of gaan we terug naar die stevige rots in de branding? The fifties revisited? Maar dan dient die man of vrouw wel te voldoen aan al die voorwaarden die je van tevoren hebt ingevuld in je zoekscherm!

Nu kiezen: male, female, transgender of seksloos? En bij keuzestress: alles tegelijk!